БНХАУ-ын эрх баригчид жимсний амттай электрон тамхи худалдаалахыг хориглосон шийдвэр гаргалаа. Уг шинэ дүрмийн дагуу тамхинаас өөр амт оруулагчтай, тухайлбал жимсний эсвэл чихэрлэг амтыг агуулсан электрон тамхийг дотоодын зах зээлд борлуулах боломжгүй болж буй аж.
Гэхдээ Хятадад үйлдвэрлэсэн электрон тамхийг дэлхий даяар, тэр дундаа жимсний амтат электрон тамхины брэндүүд түгээмэл байдаг Их Британи руу экспортлосон хэвээр байх гэнэ.
Энэ сард хэрэгжиж эхлэх энэхүү хориг нь электрон тамхитай холбоотой бусад дүрэм журмуудыг чангатгасны дагуу сургуулийн насныханд электрон тамхи худалдаалахыг хориглох, сав баглаа боодол нь эрүүл мэндэд хортой, хэрэглэх ёсгүй гэсэн анхааруулга бүхий шошготой байх тушаал гаргасан байна.
Хятадын электрон барааны худалдааны танхимын мэдээлснээр, сүүлийн жилүүдэд Хятадын электрон тамхины экспортын хэмжээ нэмэгдэж, 2021 онд 138.3 тэрбум юаньд хүрч, өнгөрсөн оныхоо мөн үеэс 180%-иар өсчээ. Elfbar зэрэг брэндүүдийн үйлдвэрлэсэн нэг удаагийн э‑тамхинууд Их Британи болон онлайн худалдаагаар маш их зарагддаг. Тэд тус бүр нь ойролцоогоор 5 фунт стерлингийн үнэтэй бөгөөд гадил жимсний мөс, тарвас, гүзээлзгэнэтэй зайрмаг зэрэг олон төрлийн амттай байдаг.
YouGov болон Action on Smoking and Health буяны байгууллагаас явуулсан судалгаагаар тамхи татдаг 11–17 насны хүүхдүүдийн эзлэх хувь 2020 онд 4% байсан бол 2022 онд 7% болтлоо нэмэгдсэн байна.
Долдугаар сард Observer байгууллагын хийсэн шалгалтаар elfbar брэнд нь Британи дахь залуучуудад бүтээгдэхүүнээ сурталчлах дүрмийг зөрчиж байсныг тогтоожээ. Тус компани ТикТок‑т нөлөөлөгчдийн э‑тамхи татаж байгааг харуулсан видеонуудыг насны хязгаарлалтгүйгээр харуулж, зар сурталчилгаа гэж тодорхой тэмдэглэлгүй цацаж байжээ. Наймаас 11 насны тал нь, 16–17 насны хүүхдүүдийн дөрөвний гурав нь ашигладаг TikTok-ын зарим ийм төрлийн бичлэг нь хэдэн зуун мянган үзэлттэй болжээ.
Эх сурвалж: The Guardian